سبد خرید
{{item.quantity}}
تعداد را بنویسید. بیش‌تر از 0 بنویسید. کم‌تر از {{item.product.variant.max + 1}} بنویسید.
{{item.promotion_discount|number}} تومان تخفیف
{{item.total|number}} تومان
مبلغ قابل پرداخت
{{model.subtotal|number}} تومان
ثبت سفارش
سبد خرید شما خالی است
قابلیت Auto SR ویندوز ابتدا به پردازنده‌های کوالکام X Elite محدود خواهد بود

قابلیت Auto SR ویندوز ابتدا به پردازنده‌های کوالکام X Elite محدود خواهد بود

مایکروسافت در نظر دارد تا با استفاده از فناوری Automatic Super Resolution یا Auto SR، آپ اسکیل گرافیکی بازی‌ها را در سطح سیستم‌عامل ویندوز اجرایی کند. یکی از اهداف این نوآوری که درحال حاضر به‌صورت اولیه در دسترس قرار دارد، اعمال جلوه‌های ارتقاء گرافیکی سوپررزولوشن روی برخی اپلیکیشن‌ها ازطریق تنظیمات گرافیکی است. این ویژگی در تنظیمات گرافیکی ویندوز گنجانده شده است و می‌تواند علاوه‌بر بازی‌ها روی برخی اپلیکیشن‌ها نیز اعمال شود.

براساس مشاهدات کاربران، قابلیت Automatic Super Resolution را می‌توان با رفتن به بخش Graphics در منوی تنظیمات در بیلد ۲۶۰۵۲ ویندوز ۱۱ پیدا کرد. البته این ویژگی مخفی است و باید ازطریق اپلیکیشن ViveTool آن را ظاهر کرد. اما طبق خبری که اخیرا منتشر شده است، نشان می‌دهد که این قابلیت در ابتدا محدود به کامپیوترهای Copilot+ با پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon X Elite خواهد بود.

بنابراین حداقل در منابع رسمی خبری از پشتیبانی تراشه‌های X86 یا حتی اسنپ‌دراگون ایکس پلاس (۱۰ هسته‌ای) نخواهد بود. این محدودیت علاوه‌بر‌این روی بازی‌هایی که قرار است با این تکنولوژی استفاده شوند نیز اعمال خواهد شد. در متن توضیحات بازی به یک «مجموعه منتخبی» از بازی‌ها اشاره شده است.

بنابراین مایکروسافت به این نتیجه رسید که باید درنهایت یک راهکار عمومی را برای تمامی پردازنده‌های گرافیکی با معماری و ساختارهای متنوع آن‌ها ارائه کند تا کار برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها ساده‌تر شود. درحال حاضر سازندگان بازی‌های ویدیویی باید هر تکنولوژی موجود را به‌صورت مجزا در بازی‌های خود به کار ببرند؛ البته این فرایند با در دسترس قرار گرفتن ویژگی‌های زیرساختی آن‌ها از قبیل موشن وکتورز یا دیگر تکنولوژی‌های آپ اسکیلینگ مبتنی‌بر زمان ساده‌تر شده است.

مایکروسافت هنوز به معماری پردازنده‌های دیگری برای پشتیبانی از این قابلیت اشاره نکرده است اما با وجود جامعه قوی و پرشماری از مادسازهای سیستم‌عامل ویندوز، می‌توان انتظار داشت که این ویژگی حتی به‌صورت غیررسمی برای همه‌ی سیستم‌ها و همه‌ی بازی‌ها در دسترس قرار بگیرد. علاوه‌بر‌این، همچنان شما می‌توانید از تکنولوژی‌های آپ اسکیلینگ داخلی کارت‌ها گرافیک، فناوری‌های ارائه شده در سطح درایورهای GPU مثل رادئون سوپر رزولوشن یا ابزارهایی مانند Lossless Scaling نیز بهره‌مند شوید.

فناوری‌های DLSS و FSR در کارت گرافیک انویدیا و کارت گرافیک AMD با استفاده از هوش مصنوعی اجرای بازی‌ها را روان‌تر می‌کنند. این فناوری‌ها در هر نسل پیشرفت‌هایی به خود می‌بینند و جالب خواهد بود که ببینیم مایکروسافت که دست برتر را در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد چطور از چنین قابلیتی در ویندوز استفاده خواهد کرد.

درحال‌حاضر با فعال یا غیرفعال کردن Automatic Super Resolution اتفاق خاصی نمی‌افتد و تغییری در نرخ فریم بازی‌ها صورت نمی‌گیرد. این ویژگی فعلاً در دست توسعه است و طبیعتاً مایکروسافت روی مشکلاتش کار می‌کند.

ماتریکس
نوشته شده در پنجشنبه، 03 خرداد 03 توسط ماتریکس
اشتراک‌گذاری
همچنین بخوانید...

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
جستجو
برای جستجو در نوشته‌های وب‌سایت، کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود را بنویسید و بر روی دکمه کلیک کنید.
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
پست الکترونیکی را بنویسید.
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کامپیوتر ماتریکس می باشد
دسته‌بندی کالاها